Health tips: 5 ελληνικά superfoods που πρέπει να γνωρίζεις

Η σωστή διατροφή είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για μια ζωή γεμάτη υγεία. Ο Δρ. Μανωλόπουλος παρουσιάζει 5 σούπερ τροφές από την Ελλάδα που μπορούν να συμβάλουν θετικά στη διατροφή μας:

1.Φάβα: Η φάβα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε φυτικές πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, που την καθιστά ένα τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας. Οι φυτικές ίνες που περιέχει βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος, προκαλούν κορεσμό, μειώνουν τα μεταγευματικά επίπεδα γλυκόζης και τα επίπεδα της «κακής» LDL χοληστερόλης. Παράλληλα, είναι χαμηλή σε λιπαρά και χοληστερόλη και περιέχει λίγες θερμίδες.

2.Ανθότυρο: αποτελεί πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, καλή πηγή ασβεστίου, μαγνησίου, φωσφόρου, βιταμίνης D και Α. Σε σχέση με άλλα τυριά περιέχει λιγότερα λιπαρά και αλάτι, γεγονός που το καθιστά ένα δημοφιλές τυρί για εκείνους που θέλουν να προσέξουν περισσότερο τη διατροφή τους.

3.Παραδοσιακό γιαούρτι: Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και είναι ευεργετικό για την ισορροπία της εντερικής μας υγείας. Συστήνεται ειδικά η κατανάλωση παραδοσιακών γιαουρτιών που δεν περιέχουν προσθήκες και είναι ιδιαίτερα ευεργητικά για την μικροχλωρίδα του εντερικού συστήματος, βοηθόντας έτσι τη σωστή λειτουργία του.
Εκτός από τα παιδιά το γιαούρτι συστήνεται σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες με υψηλές ημερήσιες ανάγκες κυρίως ασβεστίου όπως οι εγκυμονούσες, οι θηλάζουσες, οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση και τα ηλικιωμένα άτομα.

4.Κριθαρένια παξιμάδια: Μια ιδανική τροφή για το πρωϊνό! Περιέχουν σελήνιο, μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, με κυριότερες το φυλλικό οξύ και τη βιταμίνη Β6, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά (όπως τυρυσόλη, ρεσβερατρόλη και ξανθοχουμόλη), πυρίτιο (συμβάλλει στην καλύτερη υγεία, ανάπλαση και προστασία των οστών μας) και χρώμιο (αποτελεί βασικό συστατικό συστημάτων μέσα στον οργανισμό που ρυθμίζουν το σάκχαρο αίματος). Και το βασικότερο – δεν περιέχουν συντηριτικά.

5.Μαστίχα Χίου: Οι ευεργετικές ιδιότητες της μαστίχας είναι γνωστές από την αρχαιότητα. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία και πολυφενόλες που μπορούν να μειώσουν τη γλυκόζη και τη χοληστερίνη.

Leave a reply